måndag, juni 01, 2009

Från gris till...

De senaste dagarna har bjudit på sol. Det, i kombination med absolut inget plugg och lediga dagar, är ju underbart! Jag har legat någon timme o pressat i solen och har faktiskt fått lite färg. Jag känner mig brun o fin så länge jag står själv framför spegeln. Men kommer någon (typ Louisa eller Nicole) och ställer sig bredvid mig är det kört. Då är jag nog den rosa grisen igen... Men förhoppningsvis matchar jag inte klänningen på fredag i alla fall.

Vårt kök är föresten klart. Eller, hantverkarna är klara. Att pappa inte har målat väggarna eller satt upp listerna är en annan femma. Nu kan saker och ting börja återgå till det normala igen. D.v.s. vi behöver inte diska i tvättstugan och ha kylskåpet i hallen. Härligt! Fast fram till igår spelade det inte någon större roll att hantverkarna var klara. Mamma o pappa har köpt så avancerade maskiner att de inte hade någon aning om hur de fungerade, så vi har fortsatt leva på halvfabrikat under helgen. Men fr.o.m. idag är det andra bullar som gäller! Nu måste vi använda alla avancerade grejer, för nu ska vi sätta igång och fixa allt till på fredag! Åh vad jag lääängtar! Det kommer bli sjukt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar