onsdag, juni 10, 2009

Den nya vardagen

I fredags var livet en enda stor fest. Det var min dag (och alla andra nyblivna studenters också förstås). Man kände sig fri som en fågel och världen var utan bekymmer.

I lördags var det lite jobbigt "dagen efter pyssel". Jag fick i alla fall utnyttja mitt körkort när jag körde bil i runt tre timmar.

I söndags kom lite folk över på "eftersnack" och mys hos mig. Väldans trevligt. Astrid kom och firade min student lite i efterskott. Jättehärligt att äntligen ha tid att träffas på "tu man hand". Jag passade på att köra ensam i lilla bilen för första gången också.

Det var den helgen. Då man inte behövde känna några bekymmer över huvud taget. Bara njuta av att man klarat 12 år i skolbänken. Synd att måndagen kom så snabbt. Nu kastas man in i det som kommer kallas ens vardag för en tid framöver.

För mig innebär det att klockan ringer 06.15 och jag befinner mig på Kungsporten för en hel dags arbete mellan kl 7 och 16. Jag är förstås jättetacksam över att jag har fått ett heltidsjobb så snabbt, och innerst inne känns det super. Men, jag ska erkänna att det är med sega ben jag svingar mig över sängkanten på morgonen. Under åren i skolan ringde liksom klockan vid den tid då jag numera börjar arbeta. Jaja, förhoppningsvis vänjer sig kroppen snart. Jag vet att den brukar göra det :-)

1 kommentar:

  1. Jag känner på samma sätt! Måste faktiskt gå upp en hel timme tidigare..

    SvaraRadera