tisdag, juni 02, 2009

Ännu ett steg närmare vuxenvärlden

Mina vänner... (jag har lärt mig att det tydligen är effektfullt att börja nästan alla sina meningar så. Samarna i CF3 fattar varför)

I alla fall mina vänner, idag har jag tagit ännu ett steg närmare vuxenvärlden. Inte nog med att jag har blivit myndig och snart även har tagit studenten. Idag har jag också tagit körkort!! Wei! Är glad, men det känns lite läskigt också. Försöker tänka mig att jag sitter själv i bilen o kör, o det känns inte riktigt okej... Men, jag borde klara det. Tog faktiskt både teorin och uppkörningen på första försöket (jag är för snål för att misslyckas ;-) ).

I övrigt flyter livet på. I måndags var vi hemma hos klassföreståndaren Maria på lunch. Jättemysigt att sitta och äta och spela kubb i henne trädgård i solsken. Idag var vi hemma på fika hos vår fransklärare Margareta. Också trevligt, men på ett annat sätt. Idag spöregnade det och vi var lite fler än hennes lägenhet var anpassad till. Men som sagt, mysigt på ett annat sätt :-)

Nu ska jag återvända till köket. Jag och mamma har påbörjat projekt matlagning till studentmottagningen. Inget litet projekt direkt. Men jag får väl "skylla mig själv", det är jag som tvingat mina föräldrar att vi inte ska köpa catering eftersom jag inte brukar gilla cateringmaten så mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar