torsdag, juni 04, 2009

Blodomloppet och BJ

Igår hade jag ingenting inplanerat på hela dagen förutom att hjälpa mamma i köket. Det är galet mycket att göra när över 40 personer ska komma på studentmottagningen!

Kvällen började med blodomloppet. Riktigt riktigt kul måste jag säga! Dels för att jag satte nytt PB (personbästa) på milen på 46.56 och sprang in på en 48e plats. Men det roligaste måste jag ändå säga var hur glada mina klasskompisar var efter att de hade gått i mål. Det var ju jag som kom med idén om att vi skulle springa och mer eller mindre tvingade vissa att anmäla sig. Så det var sjukt skönt att de tyckte att det var roligt och att de t.o.m. kan tänka sig att göra det igen. Kanske någon mer än jag som har insett njutningen med löpning...?!

Senare på kvällen (jag skulle egentligen vilja definiera det som natt...) cyklade jag till Louisa. Jag kör på riktigt eco-driving! Därifrån gick vi mot BJ och detta års sista skiva, och min första på BJ. Två klasser från Rosendal hade skiva tillsammans och jag måste faktiskt säga att jag tycker det var roligare på BJ än vår skiva på Orange. Mycket p.g.a. dansgolvet på Orange var alldeles för litet i förhållande till musikanläggningen. Jag kunde inte riktigt roa mig som jag ville när det kändes som att mitt huvud skulle sprängas så fort jag entrade dansgolvet... Igår var det dessutom både bättre musik och jag träffade en hel hög med härligt folk som jag typ aldrig träffar annars. Kul!

Eftersom jag är så katastrofalt dålig på att ta med kameran så kommer det fler bilder sen. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar