måndag, augusti 29, 2011

Skolstart

Sådär, nu är jag installerad i Linköping igen.
Helgen ägnade vi åt att först packa upp allt som kom med från Uppsala, sen shoppa lite nytt och sist packa ner större delen av lägenheten och bar upp det på vinden. Ytterst logisk helg alltså!
Men ni behöver inte oroa er, det är inte så att jag saknar all uppbokad tid med plugget så mycket att jag blivit knäpp och ger mig själv dubbelt jobb. Nej vi ska måla om i vardagsrummet och hallen om två veckor så det här var bara förberedelser. Om allt går som planerat så slipar vi alla tapetskarvar och tar bort alla lister nästa vecka och om två veckor målas det om. Spännande!!

Idag hade vi då upprop. Termin 3. Ojoj, hur hann tiden gå såhär fort?!! Well, det har den ju tydligen gjort så det vara bara att infinna sig och svara högt och tydligt JA när mitt namn ropades upp. Sedan fortsatte det med en massa info (som jag nog redan har glömt för mycket av) i någon timme till, innan vi fick känna oss nöjda med terminens första skoldag.
Men just ja, innan dess hann jag med en sväng på stan och äta lunch med några kompisar i Trädgårdsföreningen. Och efteråt gick jag och fikade med ett annat gäng kompisar. Det blev en massa snack om sommaren och kommande höst i tornet precis bredvid sjukhuset. Jättemysigt, men så fort solen kom fram kändes det som att man satt i en bastu.

Högst upp i det här mysiga tornet satt vi och snackade.

Nu sitter jag i köket och "chillar" efter en löprunda och middag. Och så spanar jag på Nollan såklart! Hittills har två LÄK-nollangrupper traskat förbi (de ska på traditionsenlig tacomiddag i huset mittemmot mig) och några SG-nollan. Ska bli jättekul att se HU fyllas av alla blyga och försynta Nollan under två veckor!

Såhär såg det ut för ett år sedan. Svampmössorna på Rock Sensation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar