måndag, augusti 01, 2011

Blogger strejkar

Suck, blogger verkar strejka specifikt för bilderna från när vi hälsade på hos uppfödar-Karin. Men jag ger mig inte, passar på att blogga om lite annat så länge och så fortsätter jag min kamp om att få publicera hundbilderna!
Helgen har jag spenderat i Berthåga då det var födelsedag på gång. På fredagskvällen tittade såklart på DN-galan och hejjade på stavhopperskan Angelica m.fl. Det var länge sedan nu, men jag har haft min period då jag satt som klistrad framför TVn så fort det var friidrott (ungefär samtidigt som Kajsa Bergqvist hoppade som högst).
Lördagen får väl gå i matlagningens tecken. Fast det började med att jag nästan höll på att köpa mig en kanin. Janne och jag råkade gå in på Arken zoo, och där fanns en så söt liten gråvit dvärgvädursunge. Tur att jag vaknade upp ur "drömmen" och insåg att pappa inte vill mötas av en kaninunge det första han gör när de kommer hem från landet (fast jag tror Tuva gärna hade haft sällskap...! ;) ). På kvällen var det middag med fasligt många rätter, så vi donade och fixade bäst vi kunde hela dagen. Eftersom det var Janne som fyllde år gick temat under "Jannes favoriter", och det blev väldigt lyckat. Gästerna fick nog några nya smakupplevelser tror jag! Kvällen avslutades med en omgång Bezervizzer runt sådär kl 02, och fastän jag verkligen inte är någon kvällsmänniska lyckades mitt lag vinna (kanske säger något om hur många svar jag stod för...).
Söndagen, som var den riktiga födelsedagen blev rätt lugn. Av förklarliga själ... Men en födelsedagsfika blev det i alla fall. Och jag som varit sugen på att baka hela veckan passade på att göra chokladrutor/snoddas/kärleksmums/vad-de-nu-heter med olika topping. Tror de blev rätt bra! Och eftersom Janne bestämde blev det såklart en klassisk Karl Gustaf-tårta också!


På kvällen när jag åter var tillbaka på Eksoppen traskade jag ut i blåbärsskogen i två timmar. Så nu är jag några liter blåbär rikare, och tydligen fortfarande lite blåare om benen...

När jag kom hem från jobbet idag möttes jag av detta:
Byggarnas semester är tydligen slut nu. Undrar om de ogillar mig starkt eller inte fattar att någon faktiskt bor i huset, för de har ju lyckats blockera BÅDA ingångarna så smidigt....

1 kommentar:

  1. Ge inte upp med bilderna ! Vi väntar med spänning... Karin / Boopies

    SvaraRadera