torsdag, september 08, 2011

Jaha, har skolan dragit igång nu? I sånt fall var det inte med något dunder och brak inte!
Både förra och den här veckan har varit väldigt lugna. Vi har knappt några föreläsningar, en ynka liten lab och som vanligt två basgruppsträffar per vecka. Vi läser farmakologi just nu, d.v.s. läkemedelslära, och det är verkligen intressant, men det är inte mycket att läsa till varje fall. Det är visserligen precis vad jag har hört om T3, men jag är fortfarande inne i T2-tempot tror jag, då gällde ju satsa allt du har och läs tills ögonen ramlar ur sina hålor. Nu är det en omställning minst sagt, och det gäller att hitta andra saker att fördriva tiden med. Jag är ju en sån person som gillar att ha mycket att göra, då mår jag som bäst (annars blir jag väldigt lat, skulle kunna fastna med en godispåse i TV-soffan en hel dag eller bara sitta framför datorn i flera timmar. Inte bra!)! Så, vad kan man då hitta på?
Jo, jag är med i det gäng som nu tar över och ska driva Nallesjukhuset det här läsåret. Det ska bli jättekul!! För er som inte vet vad Nallesjukhuset är så kan man väl säga att det är en del av IFMSA där ett antal läkarstudenter åker ut till olika dagis och "botar" deras nallar. Vi har en enkel anatomilektion, leker lekar och plåstrar om nallar. Väldigt roligt, speciellt då jag älskar barn! Det finns andra varianter också (som t.ex. att låta barnen komma till universitetet en heldag), vi får se om vi ändrar vårt koncept något. Tiden får utvisa!

kalas_puff.jpg
Bilder från Kalasmottagningen. Bilden tillhör Corren

Igår var det dessutom Kalasmottagningen på Cloetta Center. Det är en studentmässa där alla kårer, en del företag och en massa studentföreningar gör reklam för sig själva och lockar nya medlemmar. Även om Linköping kanske inte är det äldsta och mest anrika univeristetet i detta avlånga land kan jag ändå lova att det finns något för varje person! Jag gick runt och pratade med många olika föreningar, men (rutinerat nog) tog jag inte info från alla. Kom ändå hem med galet många papper o gratispennor o smågodis o gud vet vad. Mest intressant för mig var Vild (friluftsföreningen), LiThe Vilse (orienteringsföreningen) och LiThe Syra (löparföreningen, passade på att bli medlem när jag ändå pratade med dem). Men det fanns annat intressant också, som en fotoförening där man får fri tillgång till deras fotostudio. Kanske något att bli medlem i också?!
Efter några timmar i mässmiljön cyklade jag hem för att vila både öron och hjärna. Planen var att åka tillbaka på kvällen då Johnossi skulle spela och jag kände flera som skulle dansa som "förband". Men jag blev allt för seg, så fastnade hemma istället. Rätt skönt att bara ta det lugnt hemma, har blivit några kvällar på andra ställen under de senaste dagarna (i tisdag på [Hg] t.ex. då det var nollans ÄoPoP och jag kollade på Fadderiet o MedSex gyckel).

Bild från mässan, bilden är från fotoföreningen Linslusen

2 kommentarer:

  1. Vad härligt om du kan varav pluggandet med aktiviteterna som du nämner. Det verkar vara en bra blandning och inte bara fysisk träning.
    //Maggi

    SvaraRadera
  2. Glömnde tillägga att soffläget inte är helt fel ibland.....Maggi

    SvaraRadera