lördag, augusti 20, 2011

Islandshästridning och annat kul

I onsdags åkte då Janne och jag ut till Bärby Islandshästkonsult för en tvåtimmarstur i skogen på mysiga hästar. Och det blev en perfekt kväll måste jag säga. Snälla och glada hästar och bästa tänkbara väder!
Vi var sex personer som skulle rida (och så instruktören också då) varav fyra var mer eller mindre totala nybörjare, så det blev en rätt stillsam tur. Men jag hade ett piggt litet sto (på över 20 år, det kunde man inte tro vill jag lova!) så jag kunde passa på att busrida lite när ingen såg... ;)



I torsdags blev jag extrainkallad till jobbet, så det blev några timmar till på arbetskontot i sommar. Men det gjorde inte mig så mycket, jag hade ändå vaknat och käkat fruktost.

Igår åt Janne och jag lunch på ett av de mysigaste caféerna i stan, som jag inte hade en aning om att det fanns förrän igår! För mig blev det en blandad kyckling och parmaskinkssallad i botaniska trädgården. Måste rekommendera det stället till alla som tycker att det är mysigare att äta i lugn och ro än mitt på gågatan...!


Efter lunch strosade vi lite på stan, och efter några timmar mötte jag upp Ida för att leta födelsedagspresent till Louisa. Jättekul att träffas, tror inte jag sett denna London-tös på nästan 1 ½ år. Presentuppdraget utfördes och sedan gick vi hem till Matilda och snackade skit i några timmar.
Runt kl 19 hade vi tagit oss till Louisa för hennes födelsedagsmiddag. 21 år gammal nu (usch, det betyder att jag snart också blir så gammal...)! Jätteroligt att träffa folk man inte sett sedan studenten. Det är så roligt när man inser att man trodde att vi alla var rätt lika när vi gick på gymnasiet och läste ungefär samma saker, men nu när alla försöker bestämma sig för vad man vill syssla med i framtiden väljer vi heeelt olika saker. Intressant! :)

Idag bara regnar och regnar det. Inte en torr stund har det varit! Dagen har således spenderat så lite utomhus som möjligt (men har man hund så får man ändå trotsa vädergudarna till viss del). Det har blivit en sväng till Gränby Centrum där jag fick tag på mina höstskor. Hittade dem igår på stan, men då var de förstås slut i min storlek. Men nu är de äntligen mina!
Ikväll blir det Berthåga. Johan ska med, gissar att Janne och Johan kommer bosätta sig framför nya TVn o PS3, så jag får väl ta med en bra bok. Och inte att förglömma; Tuva! Hon ska inte behöva vara ensam hemma inte (mamma och pappa partajar i industristaden, och i ett svagt ögonblick råkade jag lova att vara privatchaufför).
Ciao bella!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar