söndag, september 19, 2010

Tvåsamhet

Så, nu är jag inte ensam i Linkan längre. Eller ensam var jag väl aldrig, jag går ju faktiskt i en klass på nästan 90 personer... Men jag hade 30 kvm lägenhet för mig själv. Men nu är vi två och det är fantastiskt mycket mindre ensamt på kvällarna (framförallt behöver jag inte känna mig psykstörd när jag först måste prata så tungan ramlar ur munnen på mig på basgrupperna och sen ska sitta alldeles tyst i lägenheten...!).

Studentens tuffa dagar ja. En ekonomi som inte tilllåter annat än nudlar och en fritid som består av plugg tills ögonen ramlar ur sina hålor. Eller så läser man på HU i Linköping. Då kan man få äta egenfiskade och kokade kräftor.
Och man kan åka på utflykt med picknick till Vadstena kloster och vandra i en supermysig stad en solig septemberdag.

Ja det finns nog många sidor av det här med att vara student. En är helt klart att man måste få ordning på sin nya lya. Därför ska jag nu ägna mig åt att borra i väggar, få upp diverse hyllor och lampor och hitta någon plats för alla grejerna som kom ner nu i omgång två. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar