söndag, september 05, 2010

Överlevt första veckan av Nolle-P

Så här såg det ut när vi var på gammelfadderkväll. Temat var medeltiden, men eftersom min medeltidsgarderob är något begränsad kan jag inte påstå att jag var särskilt mycket utklädd (och det var jag inte ensam om, konstigt nog...). Det var i alla fall fest/mys/lära känna gammelfaddrarna-kväll hos en kille som bodde i, enligt mig, den största 3an jag sett. Gigantiska rum, flera balkonger och man kunde gå ut genom köksfönstret och sola på ett annat hus tak...! Efter några timmar där med mingel, sång och LÄK-dansen såklart gled vi vidare till utestället Platå. LÄK-studenter har gratis inträde på fredagar så det kanske blir nya fredagsnöjet...?! Jag stannade där till kl 01 ungefär. Mycket snack men även lite tid på dansgolvet!



Igår han jag både träna och cykla ut till Tornby innan lunch. Jag passade på att dryga ut matlådeförådet lite, och köpa lite mer ägg o yoghurt och sånt. Kl 1 var det nolleolympiaden vid Vallamassivet. Stafetter mellan läkare, sjukgymnaster, sjuksystrar, biomedicinska analytiker och medicinska biologare (eh, kan man säga så?!). SSK vann fjäsket, SG vann totalen och vi vann ölhävet, så allt var precis som det skulle! ;)




Idag har jag faktiskt städat lite! Kände att jag behövde röja lite i det som såg ut som ett bombnedslag... Mycket bättre nu! Så har jag pluggat lite etik och anatomi också. Kl 12 var det poängjakt som hjälpfaddrarna hade ordnat. Vi knatade runt på stan och gjorde olika roliga stationer. Det var t.ex. blåsslalom (blås en pingisboll genom en slalombana), godisstafett (äta godissnören och spotta gelegrodor. De som kom längst vann) och tvättsvamprace (langa en blöt tvättsvamp genom laget och få så mycket vatten som möjligt i en hink). Totalt vann faktiskt mitt lag, lite otippat för vi var inte så bra på vissa grejer. Men alltid kul att vinna hehe :) Efteråt var det picknick i Trädgårdsföreningen, och då slöt även vissa superfaddrar upp. Supermysigt! :)



Ikväll blir det nog storkok. Ska jag väl fylla på förrådet av matlådor... Och imorrn börjar första riktiga kursen, även om det ska vara lite flummig... Kul ska det bli i alla fall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar