torsdag, september 09, 2010

ÄoPoP

För alla er, eller kanske snarare mest mamma, som tror att jag inte lever så kan jag berätta att så är inte fallet. Men för att jag ska hinna med allt med skola, nollning och plugg så har jag helt enkelt behövt stänga av min mobil och koncentrera mig på "här och nu" ett tag. :)

I tisdags var det Kalasmottagningen på Cloetta Center. Såklart glömde jag (orkade inte?) att fota hela spektaklet men det var himla kul. Först mässa med både diverse studentföreningar och rena företag. Tror jag lyckades plocka russinen ur kakan och han få information från de som verkade vettiga. En hel massa reklamgodis fick jag med mig i alla fall. Har lyckats fylla en hel skål! Vi får väl se hur länge den förblir så välfylld...

På kvällen spelade Teddybears och det fanns lite öltält utanför själva arenan. Jag skippade dock det och åkte hem tillsammans med Emma och Camilla, som jag gick tillsammans med till och från under mässan. Jag har sett Teddybears live tidigare och de är väl inte mina största idoler direkt... Det var föresten en bra val tror jag, för brandlarmet hade gått och om man ville se sina ytterkläder igen (och komma hem utan att frysa ihjäl) hade man fått stanna kvar till kl 02...!

Igår var det ÄoPoP på [hg]. D.v.s. Ärtsoppa o Pannkaka o Punsch på Herrgår'n. Trevlig sittning tillsammans med SSK-studenterna. Vi fick besök av båda programmens fadderier och festerier. Vårt fadderi blir bara konstigare och konstigare. De tar sig in hos folk mitt i natten och tvingar dem att leka lekar (jag skulle bli vettskrämd om det var jag som vaknade av att ha dem ståendes över mig!), skrämmer oss och tvingar till sig godis för att ibland låtsas dyrka oss. Ja, konstigt var ordet!

Fadderiet skällde på oss och sjöng lite, men vårt festeri Medsex var klart roligare att lyssna på! De är riktigt duktiga! Och deras frackar är så snygga! (mamma, ta en extra titt för jag tror du och jag, eller du, ska sy en när jag kommer till uppsala nästa gång :) ).
De röda är vårt snygga festeri, och de lila är SSKs fadderi.
Visst är LÄK lite snyggare...?! ;)
Jag har filmat lite på både fadderiet och medsex, men eftersom min dator är så himla seg får ni vänta lite med det. Och räkna inte med någon kvalitet, såg att filmerna hade blivit rätt mörka...

Nej nu ska jag inte sitta här längre, kom precis hem från skolan så ska väl fundera på middag och öppna mitt paket från Lycknis. Cellbiologiboken The Essential Cell har kommit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar