fredag, september 24, 2010

Norrut

Jahapp, då var det dags att återse Uppsala. Om någon timme eller två (beror på när min chaufför behagar komma hem...) packar vi bilen och drar norrut. Hoppas ni inte har kallare där uppe än vi har här, det var ju lite det jag ville flytta ifrån! Här varierar temperatur i och för sig ganska friskt. Igår var det runt 20 grader, men när jag cyklar till skolan är det knappt 7 grader. Brr! Dags att införskaffa varmare jacka! Och ett härligt sadelskydd i fårskinn tror jag... :)

Livet rullar på här nere måste jag säga. Lite jobbigt är det att läsa dubbla kurser, jag pluggar och pluggar och pluggar men känner ändå aldrig att jag hinner bli riktigt klar inför basgrupperna. Men lite så "ska" det väl vara med PBL innan man har kommit in i det riktigt...
Imorgon är det Lidingöloppet och jag är anmäld. Runt ska jag ta mig, men på vilken tid har jag ingen aning om. Jag är verkligen inte i någon löparform för tillfället! Förutom att det inte har blivit några långpass på ett antal månader har jag sedan i tisdags varit sjuk. En dunderförkylning jobbar sig igenom min kropp. Igår natt kunde jag inte somna förrän kl 02.30 för jag hade så jäkla ont i halsen. Så nu funderar jag lite på hur mycket jag vågar anstränga mig imorrn... Men på något sätt ska jag baske mig ta mig runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar