onsdag, mars 30, 2011

Min femåring

Igår var det heldag i skolan med föreläsningar från 8 till 17. Efter det hade jag lite beslutsångest om jag skulle åka till Uppsala eller inte. Men när jag nu inte har något schemalagt förrän på fredag, jag har pluggat ganska mycket inför basgruppen, seminarieuppgiften är jag i stort sett klar med och det gick en billig direktbuss till Uppsala i precis lagom tid såg jag det som ett tecken på att jag skulle åka hem.

Jag kom ju hem ganska sent, så jag han inte skriva något här men självklart fick födelsedagsbarnet extra godis och pussar. För igår blev Tuva och hennes fina syskon 5 år! Fattar inte att det redan har gått 5 år sen vi hämtade det lilla livet.



Idag har det blivit plugg (öronproppar är guld värt när man har hantverkare i huset som slipar golv...!), promenad i Hågadalen med pappa o Tuva och en tur till stallet för att titta på när mamma red. Nostalgi på hög nivå när jag klev in i stallet! Det var ju ett par år sen jag hängde där all min lediga tid :)

2 kommentarer:

  1. Tack för fler foton på lilla skönheten ! Hon är otroligt lik sin mor och Murklans lilla Matilda !!

    SvaraRadera
  2. Öronproppar är kanon när man ska plugga och blir störd. Så skönt att kunna plugga in dem precis när man själv vill och stänga ute alla störande ljud. Fler borde verkligen testa hur skönt och effektivt det är. Koncentrerar mig så mycket bättre när det är tyst. Använder själv alltid proppar när jag pluggar oavsett om de är hemma, på skolan eller i biblioteket.

    SvaraRadera