onsdag, mars 16, 2011

Duktig flicka. Trodde jag ja...

Idag har vi knappt haft något schemalagt. Stadietentan går idag och imorgon, och eftersom jag inte har förrän imorrn så har det varit en ganska lugn dag.
Försökte ta lite sovmorgon, men det är inte min starka sida direkt. Började plugga kl 8.04....
Men jag har i alla fall fått lite smått och gott gjort. Har gått igenom underbenets skelett, leder och muskler (ingen anatomigruppsträff den här veckan p.g.a. tentan, så då fick jag sitta här och prata för mig själv...), sökt och förberett mig lite mer inför tentan, sprungit på löpband + gått på core, gått igenom cirkulationstemats histologi i digitala preparat (jag är usel på att faktiskt ta mig till skolan och titta i mikroskop, men med dagens teknik inbillar jag mig att det går, nästan, lika bra att titta i digitala mikroskop på internet), och nu har jag precis kommit hem från litteraturstrimma och vaccinering.

Ang vaccineringen och inläggets titel. Jag tog idag andra sprutan för hepatit A och B (eh, tror jag det är i alla fall...). Mindes inte exakt när jag tog den första, men trodde mig minnas att det var någon gång i slutet av januari. Denna spruta nr 2 skulle sedan tas efter en månad.
Två misstag av mig här;
1. Hade jag tagit sprutan i slutet av januari så är inte andra halvan av mars efter en månad...! Detta om något bevisar att tiden går fortare än vad mitt huvud tror att den gör...
2. Spruta ett togs den 14e januari. D.v.s. det är två månader emellan dem. KLANTIGT. Men som tur var gör det inget om det går så lång tid.
Misstag nr 3 fanns också, men som tur var så stod inte jag för det. Den pratsamma sjuksköterskan var visst lite för pratsam, för vad gör ett plåster 2 cm från såret för nytta....

Hej och hå. Nu tänkte jag slå på stort och laga middag. Ingen matlåda idag inte. Får se vad för roligt det kan bli av det som finns i frysen (för att gå och handla, så långt har jag inte kommit än!) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar