söndag, mars 20, 2011

Goldfever

Igår var det Goldfever som LÄKs festeri MedSex anordnar tillsammans med MedBis festeri Fyllecellen. Temat var 70-tal och de allra flesta hade fixat finfina utklädnader. Jag är ju inte mycket för att klä ut mig (har inget emot att sätta på mig roliga saker, men det där att springa runt på stan och försöka få tag i grejerna känns djupt omotiverat!). Men eftersom jag har supermamman nr 1 så skickade hon ner en färdig outfit hit. Kalasbra! :)

Dagen började dock inte i 70-talskläder utan på Actic (f.d. Nautilus) med ett BodyPump följt av veckohandling på ICA Maxi. Det är nya vanan hos oss, känns bra! Sedan blev det några timmar i läsesalen innan basgruppen träffades hos Elin för förfest. Karoline hade gjort en klurig intro-tävling, men trots att jag och Tor inte visade särskilt stora kunskaper i 70-talskultur vann vårt lag (tack Camilla för extrakunskaper ;) ). Runt kl 23 gick vi till Kårallen. Där skakades det rumpa till halv två för min del innan jag tog cykeln hem. Kändes alldeles lagom att sluta kvällen/natten då.

Hela basgruppen i Elins korridor i Ryd

Trots att jag inte intog någon alkohol vaknade jag imorse och kände mig lite risig. Träningsvärk i hela överkroppen, nackspärr och av någon konstig anledning har jag överansträngt musklerna på höger fotrygg så jag knappt har kunnat gå ordentligt idag. Men det var värt det, för det var himla roligt igår.

Galen träningsvecka föresten. 7 pass fördelat på 6 dagar. Kanske inte så konstigt att jag är lite sliten, min kropp är inte van vid sådana träningsmängder nu för tiden. Men himla kul är det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar