tisdag, november 15, 2011

En massa grejer

Oj vad tiden springer iväg för mig! Har faktiskt tänkt blogga ett par gånger, men jämt lyckas det komma något i vägen! Jag har hunnit fylla år (när man passerat 20-strecket, får man börja känna sig gammal då? Jag gör det när jag ska upp ur sängen i alla fall...). I torsdags närmare bestämt. Efter en heldag i skolan blev jag firad hela kvällen av J. Det har blivit lite av en tradition att han bakar scones. Jag älskar scones, men ändå äter vi det i stort sett bara när jag fyller år, så man får passa på att njuta för sen dröjer det 365 dagar till nästa chans ;)

Mysigt födelsedagsfika. Jag lyckades såklart fota innan sconesen var framme...
Jag, en alldeles för tidig fredagsmorgon. Fick i alla fall både armbandet och väskan (Mulberry Bayswater!!) i födelsedagspresent.

I lördags var vi först på Holgerspexet "Mozart och Beethoven" som var riktigt bra. Jag brukar få myror i brallan av att sitta still allt för länge, men skådespelarna var riktigt duktiga så det var inget problem alls. Jag rekommenderar verkligen alla som kan att gå och se den!!
Efter föreställningen (vilket var rätt sent, det visade sig att den höll på i tre timmar...) gick vi och åt på en mongolisk restaurang (som jag förstås har glömt namnet på). Vi åt buffén som jag riktigt god. Man fick då själv lägga upp råa grönsaker, kött o ex. nudlar + en sås/marinad och sedan gick man med tallriken till kocken som stekte maten medan man såg på. När jag fyllde 18 år var jag på en liknande restaurang med ett gäng kompisar och jag gillade konceptet redan då. Men Linköpings version var klart snäppet bättre! Bortsett från desserten då, det märks på en gång om det är fabrikstillverkade grejer!


Nu är FoF-temat avslutat och vi går in på cirkulaitonstemat igen. Hjärtat har vi nog läst allting om nu, så vi fortsätter väl med blod, lungor, njurar och allt annat :) Ser fram emot all ny kunskap att ta in, och alla roliga labbar (nu börjar labbarna med riktiga patienter!). Ser föresten först och främst fram emot helgen när det blir Uppsala-besök, och jag ska träffa ett gäng tjejer från högstadiet för första gången på år och dar!

Fotade denna när jag var ute och sprang i söndags. Man kan ju inte tro att halva november gått...

Och så en bild på en plansch vi satt upp ovanför Jannes sekretär. Gillar den skarpt (och fler är på väg!)

1 kommentar: