söndag, oktober 30, 2011

Älgjakt i Dalarna

Är tillbaka i Linkan efter en helg i sommarstugan i Dalarna. Resan upp i fredags var inte direkt smärtfri, men efter lite "totalstopp i all tågtrafik" och "godståg som står still på rälsen" och "inställt tåg, bussersättning" så kom jag fram.
I helgen var det sista helgen med älgjakt i byn, och eftersom Janne ville vara med på jakten med pappa och jag ville träffa familjen o hunden och njuta lite av lugnet på landet så åkte vi upp. Härligt att bara vara, gå i skogen, plocka svamp och busa med Tuva! Jag har faktiskt också lyckas vara lite produktiv genom att läsa några sidor om lipider och lipidrubbningar, men framförallt har jag tränat mer hjärt-lungstatus. Antingen så är jag inte särskilt bra på att upptäcka sjukdomstillstånd eller så är alla mina "patienter" friska. Jag hoppas (och tror) på det sista.
Såhär ser det ut på vårt sommarställe:

Boningshuset. Mer känt som Per-Jons.
Fr vä; förråd, vedbod och gästrum (där Janne och jag sover)
Köket
Vardagrummet och Tuva
Utsikten mot sjön. Fast det ser ju lite roligare ut på sommaren...
Och självklart en bild på helgens sötaste!! :)

Imorrn drar FoF igång med heldagar i skolan. Får se om det blir roligare än förra terminens FoF. Statistik är inte riktigt min grej.... Men nu; sova! Lagom trött efter att Jannes väckarklocka ringt 06.20 både lördag och söndag...

Just ja; jaktlaget sköt en kalv. Och förra helgen två kor, så nu blir det älgköttbullar till jul! :)

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt i Dalarna ! Jag gillar det fina kortet på den lilla sötnosen !!

    SvaraRadera