måndag, oktober 24, 2011

Fler bilder, och en glad överraskning

I vintras/våras när vi precis hade flyttat in visade jag några bilder på lägenheten. Då hade vi i stort sett bara kört in möblerna ungefär som vi trodde vi ville ha dem. Lägenheten hade vitgråa tapeter i hela lägenheten (otroligt tråkiga och fula men de funkar rätt bra att ha i sovrummet, det blir inte så mycket "störande moment" när man ska plugga...). Nu har vi då målat vita väggar i hallen och vardagsrummet samt en grön fondvägg i vardagsrummet.
Bilderna är tagna med min iphone nyss och är inte av bästa kvalitet. Men vi är inte färdiga, lite planscher och eventuellt någon tavla ska upp i vardagsrummet, så jag får ta bättre bilder då. Men här har ni ett litet smakprov. Stolarna måste jag säga har gjort stor skillnad i köket!

Vardagsrummet sett från hallen.
"Nymålade" stolar. Jag funderar på om det är för mycket mönster på vaxduken...?

Idag har jag haft en föreläsning om datortomografi, MR-röntgen och lite annat. Med fokus på thorax-anatomi. Intressant, men farligt att släcka ner hela föreläsningssalen när föreläsningen börjar kl 8.00 en måndag...
Efter det blev det några timmar på HUB med "Kardiovaskulär medicin", en väldigt bra bok måste jag säga! Lunch hemma och då kom posten med en avi från "Space Logistics AB". Åh, min nya Intermedicin-bok tänkte jag (det känns som att jag hämtar böcker på posten minste en gång i månaden nu...). Men det var ett mjukt paket jag fick. Blev supernyfiken för jag hade ingen aning om vad det kunde vara (mina inköp och beställningar nuförtiden består i stort sett bara av böcker, och det här var garanterat inte någon bok!).
Detta var vad som fanns i paketet:


Det är ett helt underställ (byxa + tröja) från den norska Alpin-tjejen Kari Traa. Hon har börjat designa en del vettiga funktionskläder. Jag tycker de är väldigt fina och jag gillar skarpt kombinationen snyggt och funktionellt. Däremot gillar jag inte den lilla detaljen prislappen. Tyvärr passar de inte riktigt in i en students ekonomi...
MEN, nu har jag alltså fått ett underställ på posten. Och det är av anledningen att jag ska testa och utvärdera hur det funkar. Perfekt då jag sedan tidigare har sneglat lite på Karis kläder, men inte fått tummen ur och införskaffat något. Så, en utvärdering av understället kommer! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar