fredag, maj 01, 2009

Valborg

Årets valborg var mitt absolut bästa som jag kan minnas. Underbart!

Dagen började med champagnefrukost på bryggan med ett gäng från klassen. Varmt och skönt så jag varvade att kolla på forsränningen med att lapa sol. Riktigt härligt!


Efter 60 båtar och några timmar på bryggan gick vi en vända på stan. Självklart hittade jag en superskön och rätt söt klänning som skulle vara perfekt som sommarklänning. Men jag skulle ju inte köpa med kläder för tillfället, så jag lät den hänga kvar. Jag grämer mig över det just nu...

Vi knatade i vilket fall vidare till ekonomikum för att äta picknick-lunch och lyssna på Emira som DJade. Lunchen var god (bortsett från en detalj som faktiskt var en ren besvikelse) men jag hörde tyvärr inte så mycket av Emiras musik. Vi satt rätt länge och snackade och bara hade det skönt, och jag lapade mer sol. Formidable!


På kvällen åkte jag ut till gamlis för att fira valborgskvällen traditionsenligt med familjevänner. Också helt underbart och kvällen kunde knappast fått ett bättre avslut.

Kom hem runt halv två och tog en välbehövlig sovmorgon. Mitt ansikte har hettat lite idag men jag brände mig inte igår. Har fått riktigt mycket färg bara. Perfekt grund, nu ska jag bara sätta lite färg på benen också! Vädret har varit lika fint idag, men jag har varit ute i max en halvtimme. Tyvärr. Resten av dagen har jag suttit böjd över skolböckerna. Nu blöder mina ögon, och därför blir det inte mer än så här. Bilder på facebook kommer, stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar