torsdag, maj 14, 2009

Jag, en lyktstolpe

Blogger krånglar en del på min dator, därför har jag inte kunnat uppdatera som jag har velat. Men nu har jag snott pappas dator för en sekund så här kommer senaste nytt ifrån min del av världen. :-)
I tisdags var jag och pappa ute med Tuva på lunchen (medan övriga i mina klass skrev läsförståelse i franska. Hoppsan, lite "miss" av mig där...). På en äng träffade vi min gamla gympakompis hund med en gubbe (ev. min kompis styv-/plast-/låtsaspappa). Vi stod där och snackade lite medan hundarna hälsade på varandra, och rätt som det var börjar pappa vifta med armarna, vråla och ha sig. Innan jag hade fattade vad det hela handlade om hade jag fått hela vänstra benet och lite av skon nerkissade. Den sk*thunden hade allstå fått för sig att det passade att använda lite vad som helst som lyktstolpe. Kul. Verkligen. Jättekul...

Idag har två bra saker hänt. Dels har jag fått veta att jag slipper göra den där läsförståelsen som jag "missade" och dels har jag simmat igen. Okej simningen var kanske inte bara bra. Det stillade min vattenabstinens, men jag fick simma i den snabba banan (vilken var iskall!) och hade alltså ganska svårt att ta det lite lugnt. Så nu snurrar det i min skalle igen, jag är helt igentäppt och mår s k i t. Men men, gjort är gjort så att säga. Hoppas verkligen att det kan gå över snart!

Just ja, ännu en viktig sak. Eller inte. Efter mycket om och men (jag är en ytterst kräsen person vad gäller sånt här) har jag köpt nya kärlekar. Det blev faktiskt kärlek vid första ögonkastet. Mycket trevligt. Och erkänn, dom är riktigt snygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar