tisdag, januari 13, 2009

Stay aware, now IT is here

Jepp, nu är den här. Denna hemska, som alla skyr och undviker till största möjlighet. Influensan...!
Mamma och pappa var vänliga nog att skrämma upp mig under middagen (ännu en anledning till att man ska äta middag själv, då slipper man veta sånt här) genom att berätta att influensan nu har nått Katedralskolan. Suck. Usch. Och blä. Dessutom berättade de (lite för) noga vilket paradis F&S är för alla bakterier och virus. Och det vore ju synd om jag skulle bli sjuk lagom till fysikprovet som jag har pluggat så mycket till...
Ni kanske fattar hur diskussionen slutade? Inget mer F&S innan fysikprovet, och jag är fr.o.m. imorgon alltid utrustad med en handdesinfektionsflaska att föra ett hårt och blodigt krig mot alla basilusker med.
Huvva för influensan, den är verkligen inte välkommen på besök hos mig! Det är inte värt att bli sjuk till fysikprovet för några dagars träning. Icke sa nicke! Men nicke viskade fint i mitt öra att man faktiskt kan springa en liten runda och kanske utnyttja sina jukklappar gymbollen och yogamattan...
Vi får väl helt enkelt se hur den kommande veckan utvecklar sig. En sak är i alla fall säkert; härmed förklarar jag krig mot alla baktier och virus som närmar sig mig!

1 kommentar:

  1. Nu har jag äntligen läst igenom hela din blogg! Det tog tid från mitt pluggande kan jag säga :)Fina bilder var det! Men influensan drabbade väl bara gamla eller behöver man oroa sig? /Helena

    SvaraRadera