fredag, januari 23, 2009

Frihet, trodde jag ja

Igår var det då äntligen (?) dags för det fruktade nationella provet i Fysik B. Jag har pluggat och pluggat och pluggat, och pluggat ännu mer till det, så på morgonen kändes det faktiskt bara kul att det var dags att se om allt plugg hade gett något resultat. Provet i sig tycker jag inte var så överdrivet svårt. Misstolka mig rätt; det var inte så att jag löste alla uppgifter utan att blinka, men det kändes inte lika illa som efter slutprovet i A-kursen. Alltid något!
Härligt med "frihetskänsla" efteråt. Vi trodde ju att man skulle kunna glida fram i skolan nu ett tag. Men den tanken sprack på en gång, för på matten senare på eftermiddagen fick vi reda på att vi kommer i princip få räkna hela E-kursen hemma, och bara ha lite genomgångar i skolan. Tack för den planeringen skolledningen! Så jag har lite lagom panik för matten just nu, eftersom jag lyckas fastna på typ alla uppgifter... Men, det kommer nog lösa sig på något sätt. Hoppas jag verkligen iaf!

På kvällen var det inte helt otippat dags för lite träning. Först ut var spinning för Melanie. Hela hösten älskade jag det passet och var en stammis. Idag var det premiär för nya passet, och tyvärr måste jag säga att jag inte gillar det. Alls. Passet är i stort sett upplagt som förra terminens, men det är lite kortare och med nya låtar såklart. Så näe, jag blir nog ingen stammis där under våren. Min kropp var föresten inte med mig alls idag. Som vanligt körde jag med pulsklocka (har man en gång vant sig vid att ha tillgång till den data som den ger så vill man alltid ha den...) och fastän jag tyckte att jag tog och flåsade fint så låg pulsen stadigt väldigt låg. I snitt under hela passet låg jag 10 slag under mitt normala. Konstigt. Kanske var benen trötta efter gårdagens löpning (som snarare kan kallas jogging...), eller så berodde det på att jag inte har kört ordentligt med spinning på alldeles för länge. Det blir upp till bevis om det gäller det sistnämnda, för på söndag har jag ännu ett spinningpass bokat :-)

Nej nu är det dags att göra sig iordning för skolan, jag börjar med 1 ½ timmes fysik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar