lördag, september 06, 2008

Träningssugen

Varför sitta still när man kan ta i, svettas och kämpa?!

Nu, mitt i natten, är jag ruskigt träningssugen. Gårdagens löprunda och dagens tur ner på stan räckte inte för att göra av med all min energi. Speciellt inte när jag har fyllt förråden med smarrigheter som lax, rostade grönsaker, mörk choklad, nötter och glass. (Hur allt detta får plats i min mage på samma gång är för mig en gåta. Men så mår jag lite illa av det också...).
Tillbaka till rubriken; jag vill träna! Jag vill svettas, ta i, kämpa och känna träningsglädje. Få göra av med all min energi någon (vettig) stans. Jag är grymt sugen på att sticka ut och springa ett sju jäkla långdistanspass, men det skulle jag vackert få ångra. Om mitt knä klagar litegrann efter knappt 7,5 km lätt distanslöpning skulle det väl fullständigt strejka efter ett långpass. Och om jag nu har hållit mig i schack och låtit bli att överanstränga det under hela sommaren vore jag väl ett stort pucko som förstörde allt nu. Nej, långpassen får vänta. Men de kommer, jag lovar! Än så länge får jag nöja mig med att morgondagens träning blir Skivstång Spinning 90 min. Det borde tömma mitt energiförråd något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar