fredag, september 12, 2008

Elle est arrivée!

Jajamen, efter en hel del förseningar har nu äntligen min laptop kommit. En Acer 5530 närmare bestämt, med Vista home premium. Än så länge funkar den finfint, men jag har inte hunnit ladda ner och installera alla program ännu. Just nu kan jag varken ladda ipoden med ny musik eller ladda över bilder från kameran. Men det kommer.



Veckorna går verkligen fort nu. Det känns inte som att jag har gått i skolan flera månader, men dagarna bara försvinner utan att jag hinner tänka så mycket. Kanske för att jag har fått in en himla bra mix av skolarbete, träning och hundträning. Att jag använder mina håltimmar till att göra läxor gör ju inte saken sämre heller...



Idag blev det en löprunda efter skolan igen. Under hösten ska jag försöka göra detta till en rutin, och så får vi se om jag kan utveckla det under våren, eller kanske redan under senhösten... Idag gick det iaf strålande att springa. Kroppen kändes kanon och jag kunde äntligen springa på i det tempot som jag ville utan att jag fick känningar i knät. Jag avverkade samma runda som förra veckan men den här gången tog det bara 39 min 9 sek, vilket är nästan 4 min snabbare än förra veckan. Wei! Puls 189/172. Rätt normalt, och kändes inte så väldigt jobbigt heller. Jag tror det beror på att jag använde en klart mer ekonomisk löpstil, som tidigare inte funkat p.g.a. knäskadan men som nu, kanske kanske, fungerar. Vem vet. Jag hoppas iallafall.



Imorgon debuterar jag och Tuva på officiellt lydnadsprov så håll en tumme för oss!




Min nya älskling, Acer 5530

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar