tisdag, augusti 26, 2008

What a day

Min dag i stora drag:
- gick upp en halvtimme tidigare än vanligt för att packa träningsgrejer, promenera med hunden och väcka min bror (det sistnämnda tar ett tag och kräver viss teknik för att inte bli träffad av diverse sparkar... ;)). Jag kom ändå i tid till skolan, nu när jag susar fram på min nypumpade cykel!
- Hade matte och franska innan lunch. Efter nästan två timmars lunch var det skolfoto. Jag fick stå! tralala. Min minikorta kjol var verkligen inte skapt för att sitta i, så det var väl tur att jag fick stå. Såg dessutom till att fixa så att jag får skolkatalogen gratis. Jag är så bra ibland!
- Ytterligare några timmars lunch och trevligt partysnack med bästa Ida senare hade jag mentorstid. Äntligen fick vi våra betyg, och naturligtvis saknades specialidrotten på mitt. SUCK. Hoppas jag har brinken imorrn, så kan vi diskutera var mina 200 poäng har tagit vägen...
- Sista lektionen blev religion, med en väldigt flummig gammal tant (sorry, men jag är en inbiten naturvetare. Så för mig var hon riktigt flummig!). Slutade halv fem och jag satt kvar i skolan en stund med Matilda innan jag cyklade till friskis.
- 60 min skivstång väntade. Jag hade gärna skrivit något om hur mycket jag tog i, hur mycket jag svettades och hur bra det kändes efteråt. Men nej. Inte denna gång. Det var ett sånt "mespass" nu igen (läs: träning med få repetitioner, där tanken nog är att man ska få känna sig stark och lassa på vikter. Men det gillar inte jag!). Märkte att det var "mesigt" efter ett tag, så jag la på lite extra vikter så att jag blev rätt trött ändå. Men sådär så att jag skakade när jag gick därifrån var det ju inte. Tyvärr.
- Hem och äta middag (med efterrätt!) och lite matteplugg samt Friskispressenläsning. Och nu väntar "Les nouvelles farces de Zozo de la Tournade" (Emil i Lönneberga såklart!).
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar