måndag, december 05, 2011

Inte långt kvar nu

Andra advent har redan passerat, och det betyder att det inte är långt kvar nu innan ett litet juluppehåll! Att det sedan väntar tenta-p med efterföljande tenta försöker jag förtränga. Det går dock sådär, speciellt när vi hade "tentamensinformation" schemalagt idag. Usch, det kan inte vara nyttigt att bli stressad för en tenta över en månad i förväg... Eller för den delen, ett år i förväg! Ja, stadietentan som jag skriver om ett år är ökänd, och jag bävar redan för den!

Men till något roligare kanske? Den här helgen har vi verkligen inte legat på latsidan må jag säga! I fredags em/kväll kavlade vi upp ärmarna och tog tag i sånt som alla älskar; att rensa vinden. Som tur är har vi ju ingen stor vind, men det var ändå mycket grejer som åkte ut och väldigt skönt att få ordna upp det och veta vad som finns vart. Sedan blev kvällen inte mer spännande än På Spåret och Skavlan.
På lördagen började vi inte helt otippat med en tur till tippen! ;) En tur som blev två t.o.m. Så mycket lyckades vi städa ur! Sedan fortsatte dagen med julklappsshopping på IKANO-huset (en stor galleria i Linköping), en tur på IKEA för införskaffande av t.ex. gardiner till vardagsrum och sovrum, en liten bokhylla till alla mina böcker och en piedestal med orkidé till vardagsrummet. Nu börjar det snart likna ett hem, snarare än ett sterilt sjukhus (för hur var det nu, man ska inte ta jobbet med sig hem va? ;) ).
På kvällen åt vi på restaurang med Jannes kompis Fredrik. Först ville vi gå på en grekisk restaurang, men de hade fullt. Så då gick vi till en favorit hos oss alla; Aioli Tapasbar, men där slutade fläktarna i köket att fungera när vi var där så de ville inte laga varm mat. Tack o hej sa vi då och gick tillbaka till det grekiska stället. Där hade de plötsligt lediga bord och vi beställde en massa olika små grekiska rätter och satt och pratade tills långt efter stängning. Väldigt trevligt!

Såhär såg jag ut innan vi stack till restaurangen :)

Igår tog vi då inte helt oväntat sovmorgon. T.o.m. jag, som aldrig sover längre än till kl 9, låg kvar i sängen till klockan nästan var 10. Men sen var det upp o hoppa som gällde. Det blev ett par vändor ner i tvättstugan, städning av lägenheten, montering av IKEA-inköp, ett par timmars plugg, skivstångspass på Friskis och tillagning av middag. Sen kollaps i soffan, tyvärr framför en rätt kass film, så jag somnade tidigt....

Puh, vila får man göra i graven. Men fint börjar det bli i alla fall. Även om ju mer vi fixar ju mer inser jag att jag vill ändra/göra i ordning. :)
Rätt kass bild, tagen med iphonen, men ni får ett litet smakrprov på hur vi bor numera :)

Och nu har världens finaste tjej fått komma upp på väggen i köket. Så nu får jag äta frukost med en bild på glädje varje morgon!

Idag också ja. Fast det finns inte så mycket att säga. Jag har haft en föreläsning på eftermiddagen. Kan ju låta slappt, men glöm inte den detaljen att bara för att jag bara hade en föreläsning så betyder det inte att jag kan slappa resten av tiden. Kunskapen har tyvärr inte förmågan att sväva in i mitt lilla huvud med automatik. Så, plugg från kl 8 imorse. Träning efter föreläsning, och plugg fram till jag började skriva här. Nästan.
Spännande? Njae, fast det är ju intressant det vi läser. Tur det!

1 kommentar:

  1. Vilken härlig bild att äta frukost med !!
    Många varma adventskramar från hela Boopiegänget !

    SvaraRadera