söndag, december 25, 2011

En liten julhälsning

Vill önska alla mina läsare en riktigt GOD JUL, lite såhär i efterhand. Kul att det är några tappra själar som fortfarande tittar in här, trots min något ojämna bloggmotivation...
Mot slutet av terminen försvann min motivation både till att blogga och att läsa. Tvingade mig förstås ändå att läsa (man har ju inte så mycket alternativ), men bloggen ska ju ändå vara något roligt. Så jag nedprioriterade den helt enkelt. Men ni har inte missat något otroligt. Som alla andra shoppades det julklappar, pysslades litegrann och så fixade jag det sista inför tenta-p.
I onsdags hade vi det sista i skolan så på eftermiddagen åkte jag "hem" (ja, vad är hem numera? Jag anser mig ha två hem nu, ett i Uppsala och ett i Linköping. Det är inte illa det!). Här hade jag hoppats på lite mer snö, men Uppsala var nog ta mig tusan ännu varmare än Linköping! Hur som helst har vi under dessa dagar pysslat en massa, pyntat, bakat julgodis och handlat massor med julmat (maten för tre juldagar med familjen i Uppsala motsvarar nog min och Jannes månadskonsumtion. Nästan i alla fall.).
På julaftons förmiddag fikade jag hos Jannes föräldrar. Väldigt trevligt! Sedan väntade pyssel och fix hemma, mer fika till Kalle Anka, julbord (som vi alla rullade från...!) och till slut paketöppning framför mammas nya stolthet; braskaminen. Brasan gjorde det väldigt mysigt och spred härlig värme, tyvärr förstörde alla det genom att ständigt gå och öppna altandörren (det blev tydligt för varmt....) så jag höll på att förfrysa! Vi hade en väldigt trevlig kväll, familjen och Janne, som inte slutade förrän 01.30!


Tuva fick massor av leksaker och hon älskade att få öppna paketen!!

Om jag nu har lyckats så kan ni klicka på bilderna för att förstora dem.

1 kommentar:

  1. Tack för lite nyheter och, förstås, nya bilder på Tuva ! Visst är Ikea bra som leksaksleverantör ! Fortsätt njuta av helgerna önskar hela Boopie-gänget !

    SvaraRadera