måndag, januari 10, 2011

Tenta-p

Hoppsan, bloggen har visst varit minst sagt bortprioriterad. Men, jag har inte dåligt samvete för det. Anledningen kallas nämligen tenta-p. D.v.s. perioden innan tentan, då man inte gör mycket annat än pluggar... Mina dagar sedan den 26e december har sett väldigt lika ut;
Klockan ringde 07.00.
Började plugga senast kl 08.00
30 min lunch, inkl snabb promenad de dagar jag satt hemma, runt kl 12.00
Fortsatt plugg till kl 15.00
Lite "fritid", typ diska och se till att det fanns matlådor till dagen efter.
Kl 16.00 träffades tentagruppen för att gå igenom det vi läst under dagen och gamla tentafrågor.
Någon gång mellan 21.30 och 22.00 brukade jag komma hem.
Kl 22.15 släckte jag lampan, dödtrött i huvudet!

Intensivt, men faktiskt väldigt roligt på ett sätt (fick många aha-upplevelser!). Men jag har nog aldrig varit så trött i huvudet som under dessa dagar! Idag skrev vi i alla fall första delen av tentan, den skriftliga och tyngsta delen. Säger varken bu eller bä så får vi se om det blir G eller U (skönt att slippa betygsskalor i alla fall!).
På torsdag går andra delen av tentan. Den muntliga delen som innefattar anatomi och histologi. Så efter lunchen var det bara att ta nya tag och köra igång med "Mr Shotgun". Här har ni ett smakprov på vad jag gnuggar mina hjärnceller med just nu, detta är då Esophagus (matstrupen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar