tisdag, januari 25, 2011

Nyinflyttad

Denna helgen har verkligen gått i flyttens tecken. I fredags åkte pappa, Janne och jag upp till landet med två bilar för att hämta diverse möbler från mamma och pappas lilla "möbelmagasin", även känt som Tallbo. Lite trångt i bilarna blev det, men allt kom med till slut i alla fall.
I lördags morse hämtade pappa och jag ett stort släp på OKQ8. Efter rätt mycket trassel med släpet (det krävdes både kofot och såg innan vi kunde öppna det och titta inuti t.ex...) så kom vi iväg. In med massor med grejer från Eksoppsvägen och sedan vidare mot Bertåga (och härifrån fanns även mamma med). Ännu lite mer grejer skulle in i släpet (tur vi hade det största!) och sedan bar det iväg mot Linköping och Drabantgatan 33.
In med grejerna där, och sedan vidare mot IKEA och inköp av bl.a. soffa med schäslong och dubbelsäng. Tillbaka till Drabanten och packa upp. Sedan for vi till Folkungagatan där mamma så snällt hade ägnat timmar åt att packa flyttkartonger med det som fanns kvar i lägenheten. Så ett par vändor där blev det.
Sedan ägnades hela lördagskvällen och söndagen åt att packa upp och montera ihop saker. Puh, vilket hästjobb det är att flytta! Och hur mycket grejer kan man få in i en etta...?!
På söndagen åkte mamma och pappa hem på eftermiddagen och Janne vid tidig kväll. Så nu är det bara jag kvar som bort i och håller ordning på kaoset. Fast det är inte så kaosartat, jag kan ju faktiskt leva där :) Det värsta är att jag inte har något internet!!! Så nu sitter jag i skolan och skriver.
Kommande två veckor har vi tema statistik och folkhälsa. Tack o lov är det nästan ingenting att plugga hemma, så jag ska packa upp och göra iordning som en tok, så att det är någorlunda färdig när allvaret drar igång med dunder och brak!
Jag har dessutom unnat mig lite lyx och köpt en iphone 4 :) Köpte den igår så än så länge kan jag inte så mycket, men jag klurade i alla fall ut hur man svarar när någon ringer och hur väckarklockan fungerar, så nu ska jag väl överleva till på torsdag då Janne kommer ner och internet ska komma igång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar