torsdag, januari 13, 2011

Freeeeedom

Sådär, kom precis hem från andra delen av tentan, den muntliga. Lite "fångarna på fortet"-känsla. Tre stationer i tre olika rum. Stå utanför dörren och kasta sig in när man fick klartecken. Sen jobba på tills en tentavakt ringde i en riktig gonggongklocka, då var det 1 min kvar och man jobbade ännu lite intensivare. Så kom slutliga gonggongandet och man fick snabbt ut från rummet och kasta sig mot nästa dörr. Stå där och vänta på klartecken, och så göra om allt igen.
Nervöst? Ja! Speciellt då jag fick börja på den stationen som var obemannad...! Tre histopreparat fick jag (d.v.s. titta i mikroskop på liknande saker som filmen nedan. Fast jag fick aldrig esophagus), d.v.s. ingen anatomi. Och jag som har suttit de senaste två dagarna och mest bara nötit in anatomi. Dålig point/hour utdelning för det pluggandet... Men jag ska inte klaga. Binjuren och levern kändes riktigt bra, jag känner mig mer eller mindre som lever-expert :P De andra två preppen var från tarmen, och där är det så himla mycket man "ska" se så där känns det alltid lite osäkert. Men men, jag tänker inte sörja några förlorade poäng. Tänker försöka njuta av lite tid utan att behöva stressa över skolan nu och flytta in i nya lägenheten!!! Blir det omtenta så blir det, och då tar jag det problemet då. Punkt.
Nu ska jag sätta igång att städa och packa ihop saker. Dels för en tur till Uppsala, men mest för att inatt är sista natten (förhoppningsvis) som jag sover på Folkungagatan 8. Tack och hej lägenheten, det har varit väldigt bra att ha dig men nu vill jag ha min Drabantgatan med bubbelpool.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar