lördag, mars 14, 2009

Riktigt långmöte

Jag kikade just tillbaka i min träningsdagbok och insåg att idag är första lördagen sedan skolan började som jag inte har tränat. Don't worry, det var planerad vilodag, och jag har hunnit med en hel del annat.
Jag, mamma och pappa började dagen med att åka till Sthlm Quality Outlet (i Barkarby). Jag övningskörde dit och det var en tur det kan jag lova. Hett tips; följ den utprintade kartan och tro inte att allt ser ut som det gjorde när du bodde i Sollentuna för typ 100 år sen. Vägar byggs om, vägar läggs till, och framför allt; vägar (som du har planerat att köra på) tas bort. Så, det blev lite trassel i Stockholm fram och tillbaka innan vi till slut kom fram.
Men det var lugnt, vi hade kört i god tid (eller körde jag för fort nu igen?) så vi var där tio minuter efter att de hade öppnat, och vi var nästan helt själva. Underbart! Två timmar gick vi omkring och shoppade. Alldeles lagom tycker jag. Man behöver inte stressa (jag och pappa alltså, vi är rätt så effektiva med våran steglängd, eller vad säger du Ida?) och man blir aldrig sådär galet trött heller. Resultatet för min del blev två nya, med perfekt passform för en gång skull, jeans från märket Acne. I like! Dessutom passade jag på att köpa ett par Björn Borgtrosor. Så nu kan ni inte klaga mer på att jag bara har svarta och vita trosor (även om en klar majoritet fortfarande är det :P).
Klockan ett befann vi oss på Scandic Star hotell i Sollentuna. Dags för Svenska Lagotto Romagnoloklubbens årsmöte. Vi vara bara där för att hämta ut mitt 1a pris från Frida-priset och diplomet för Lydnadslagotto 2008. Frida-priset delades ut innan själva årsmötet började, men det jäkla diplomet fick vi sitta och vänta på tills klockan blev fem. FEM! Fatta trött jag var på den klubben då. De hade grälat om det ena och det andra, och röstat om tusen olika saker. Suck. Pust. Stön. Vi drog snabbare än snabbt därifrån sen...!

1 kommentar:

  1. Nu har jag äntligen hittat hit så nu ska jag ha stenkoll på dig :P

    SvaraRadera