lördag, mars 07, 2009

Med viss möda

Ja det är med viss möda som jag får fram dessa bokstäver. Mina armar är totalt slutkörda och känns just nu lika mosiga som när Johan har fösökt koka pasta...

Planen för dagen var att först städa mitt rum och dammsuga övervåningen och sedan boxas med Johan (hans födelsedagspresent från mig). Städningen gick bra. Eller, bra och bra, jag tog mig bara i kragen och såg till att få det gjort.
Sen var det ju det här med boxningen. Någon timme innan passet skulle börja påminner mamma Johan om att han har en bandykupp att spela precis när boxningen är. Så, lite antiklimax för mig. Jag som var så inställd på att få boxas, och planerat min dag efter det! Funderade i 5 min, skickade ett sms till Astrid (utan svar...) och bestämde mig för att gå själv.

Lite läskigt att gå själv. Tänk om jag skulle behöva slåss mot någon superbiff (de är några stycken av dem på varje pass), jag skulle ju bli totalt mosad! Som tur var träffade jag Erika i omklädningsrummet som också var utan partner. Så vi bildade par och slogs och peppade varandra till 100 % i 1 ½ timme. Shit vilken kick! Spinning, skivstång och löpning i all ära, men den fight-kicken jag får av boxningen är speciell. Härligt sätt att börja lördagen på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar