lördag, november 15, 2008

Myndig

För nästan en vecka sedan blev jag alltså myndig, och folk frågar hela tiden hur det känns. Men det känns ju inte. Jag har ju inte köpt öl eller nått, så nån skillnad har det väl egentligen inte blivit. Förutom att pappa inte har tillgång till mina pengar då. Men det ska vi nog ändra på, annars hotar han med att inte föra över pengar till mig när han är skyldig mig. Och det vore ju synd.
Själva dagen firade vi inte så mycket. Vi käkade tacos och jag fick mina presenter. Mer än så blev det inte. Men jag är nöjd, jag fick väldigt fina presenter. Bl.a. spinningskor från Shimano och en Calvin Klein kronograf (klocka alltså). Bilder kommer sen.
Igår var jag, mamma och pappa på sushirestaurang för att fira lite mer. Väldigt trevligt, och jag fick smaka en ny sorts sushi till förrätt. Till varmrätt tog jag något lite mer matigt; kycklingspett.

Min förrätt, vegetarisk suchi. Den högra är med mango och den vänstra är krossad avokado inlindad i gruka. Mums!

Min lite mer matiga middag; kycklingspett, ris och inlagda grönsaker (och en konstig sås som inte var den godaste jag ätit kanske)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar