måndag, november 24, 2008

Global uppvärmning?

Nej här är det verkligen ingen global uppvärmning. Jag skulle snarare kalla det lokal nedkylning!
Minns ni hur varmt och skönt det var hela förra vintern? Jag minns i alla fall att jag utan problem kunde cykla tills december. Idag är det den 24 november, och idag var det uteslutet att cykla. Så jag fick vackert knata ner till busshållsplatsen i snöstormen och ställa mig och vänta på bussen. Tur man har sin iPod för den där bussen var ju lite försenad... Jag stod och väntade i över 20 min innan jag gav upp och sprang hem för att be pappa skjutsa mig till skolan. Då var det mindre än 10 min kvar innan jag började. Men nemas problemas för min rallypappa, han gör 5,4 km i snöstorm och stadstrafik på mindre än 10 min och jag slapp missa viktiga fysikminuter...
Efter skolan gick jag till gymmet. Hade inte mycket annat val än att gå, stormen hade ju inte avtagit direkt. 40 effektiva min pumpandes och sen promenad till bussen (med mina gigantiska skavsår sen löpningen i lördags). Där stod jag snällt och väntade lääänge innan jag helt sonika gav upp och gick längs Norbyvägen hem. Suck på dessa bussar. Under hela min promenad från skolan och hem såg jag inte en enda buss i rätt riktning som det inte stod "stadstrafiken" på. Bajs på dem!
Nu ska jag sluta klaga, jag måste plugga religion, biologi och franska. Busy woman? Of course! :-)
Bildbevis på mina nya älsklingar:

Calvin Klein-klockan & mina Shimano RO75-spinningskor (som egentligen är riktiga landsvägsskor, men det låtsas jag som att jag inte vet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar