söndag, mars 18, 2012

Uppsala-besök

Hej och hallå. Jag vet att det var ett tag sedan det dök upp någon uppdatering här, men livet har liksom en tendens att komma emellan. Så vad händer då? Tjaa, våren har kommit till Linköping, jag har varit på sittning, kört årets första tur på rullskidorna och nu senast varit hemma en helg i Uppsala.
För att inte skriva ett megalångt inlägg nöjer jag mig med en liten snabb resumé av helgen. Fredagen vet jag inte riktigt vad jag gjorde. Åkte runt en massa bil i Uppsala (skjutsande hit o dit, matshoppande och annat halvkul), mamma och pappa var på teater som de fått i födelsedagspresent av Johan och mig, och som de underbara barn vi är fixade vi middag (kl 21.30!!! Jisses, så sent äter inte ens jag när jag är ensam...!).
I lördags väckte Tuva mig innan tuppen ens vaknat! Men, det var bara att kliva upp (väckte mamma också, det är ju så tråkigt att vara vaken själv... :) ). Efter att frukosten landat i magen tog vi tag i projektet klippa ner den alldeles otroligt toviga hunden Tuva. Vi hann väl igenom ungefär halva Tuva innan vi tog paus för dagen, lika mycket för vår egen som för Tuvas skull. Istället åkte vi ner på stan och jag fick se nya Rådhuset. Väldigt fint måste jag säga! Och inte alls CSN-vänligt...! Trots detta kunde jag inte låta bli att köpa mig en fin Odd Molly-kofta. På kvällen kom Janne och hans föräldrar över på middag. Väldans trevligt! Vi avslutade kvällen med en omgång av På Spåret-spelet, och självklart vann tjejerna!!
Idag tog vi välförtjänt sovmorgon. Jag var nog rätt trött för tydligen råkade jag stänga sovrumsdörren innan jag gick och la mig så Tuva stod och skällde utanför dörren tills (stackars) mamma gick upp och släppte in henne, varken detta eller att jag har delat den (max) 80 cm breda sängen med en hund inatt har jag märkt något av...
Mamma och jag avslutade sedan klippa-Tuva-projektet. Ett absolut måste, stackars Tuva kan ju inte visa sig officiellt som hon såg ut när bara hälften var klippt...! Skämt åsido så tror jag att Tuva blir gladare nu när all päls är borta, jag tror det blir både varmt och klumpigt att röra sig i (verkar så då hon får mycket mer energi när saxen varit framme!).
På eftermiddagen bakade jag lite cupcakes, försökte hjälpa Johan med gymnasiebetygsgrejer såhär inför studenten och mamma med hennes "nya" Garmin-pulsklocka. Sen vips så var klockan middagsdags och Janne kom förbi och käkade innan han skjutsade mig till tåget.
Tågresan tillbaka till Linköping gick finfint, men nu är jag ändå väääldigt trött. Inte mycket pluggat i helgen men nu ska jag ändå sova, får läsa desto mer imorgon istället.
Tack o hej leverpastej!

Fröken trötter, som samlat ihop många av sina leksaker i "sängen" :)

Tog bilden på en löprunda för några veckor sedan. Vi har absolut ingen snö kvar här nu, snart kommer väl sommaren...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar