torsdag, februari 23, 2012

Trevligt var ordet...

Idag har jag varit ledig. Eller nej. Ledig är ett alldeles för fint ord när man pluggar. Ledig är man bara timmen efter tentan är skriven. Typ. Nej idag har jag varit icke schemalagd. Egentligen skulle jag haft min vanliga strimma på Vadstena VC, men när man kommer ut i arbetslivet verkar man kunna gå på sportlov bara sådär. Tänk den som kunde ta ledigt en vecka närsom utan att duka under av allt arbete som måste tas igen. Mmmm.... Arbetsliv.... I'm longing.....!
Men det var väldigt trevligt att vara schemafri, då har jag hunnit med att plugga till morgondagens basgrupp. Nu kan jag (förhoppningsvis) lite mer om olika vitaminer och mineraler och vad som händer när man äter för mycket och för lite av dem. Tänk på det hörrni, man ska faktiskt inte bara smälla i sig alla sånna dära vitamintillskott. Vissa vitaminer kan vara giftiga för kroppen om man tar dem i "megadoser"!
Igår var också en trevlig dag. Seminarie och föreläsning på dagen. På kvällen kom några trevliga kursare hit och spanade på lägenheten o käkade tacos o blåbärspaj. Nice!
Jag har föresten hunnit med en löprunda idag. Tog en extra lång runda faktiskt, för det har varit helt underbart fantastiskt väder idag. Sånt väder det brukar vara kring påsk. Strålande sol, inte ett moln på himlen och 12 grader varmt. Mmmm, I like!
O så till sist. Tentaresultaten kom igår. Upptäckte mejlet halv elva igårkväll, gissa någon som hade svårt att lugna ner sig och somna? Jag klarade i alla fall den här tentan. Och med god marginal dessutom. Så här i efterhand när jag klarat tentan och hunnit plugga ikapp T4 känns det ju mer värt att ha fått omtenta och klarat den med över 80% rätt (65% är godkänt), än att jag skulle ha precis trillat över 65%-gränsen på första försöket. Förhoppningvis sitter T3-grejerna lite bättre i skallen på mig nu. Upp till bevis, om ett år tentar jag (bl.a.) T3 igen.
Hej svejs. Nu ska jag fortsätta bli klok på glutenintolerans.
Sorry för dåligt med bilder. Men jag har bara glidit omkring i mina sunkiga mjukiskläder idag. Inte mycket att visa upp för världen det inte...!

1 kommentar:

  1. Grattis Grattis till tentaresultatet, jättebra gjort!
    Tack för alla fina foton på lägenheten som du lagt upp, vi är så nyfikna på att se allt i verkligheten när vi kommer ner.
    Kramar från Eva och Lars

    SvaraRadera