tisdag, juni 14, 2011

Tuva går på kurs

Jajamen, igår startade Uppsala Hundvänners rallylydnadskurs och där var Tuva med. Jag fick dock hålla mig i klubbstugan eller någonstans långt bort på planen, det är nämligen mamma som går kursen!
Igår fick de en mjukstart och tränade mest olika typer av högersvängar samt avslutade med en liten bana. Tuva skötte sig exemplariskt, så "lillmatte" blev riktigt stolt!
Den 1a juli blir rallylydnad officiellt i Sverige och jag har redan tittat ut en tävling som jag tycker mamma och Tuva ska vara med i. Men det vet inte mamma om än, så jag måste jobba lite på övertalningsbiten... :)
Ingen kamera följe med igår, men för att ni ska få en uppfattning om vad detta är för något lägger jag upp några bilder från Uppsala Hundvänners KM i augusti 2009. Jag och Tuva har aldrig tränat rallylydnad, "men så fel kan det väl inte gå" tänkte jag och anmälde til KM ändå ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar