onsdag, juni 15, 2011

Schizofrent väder

Fy vilket schizofrent väder det har varit idag! Först var det fint väder på förmiddagen, men lagom tills jag cyklade ner på stan innan lunch kom det världens störtskur så jag kom fram alldeles plaskblöt. Kul att gå på stan, man känner sig ju alltid extra snygg när man är blöt in på kroppen och håret klibbar i hela ansiktet...
Mamma och jag sprang runt som dårar på stan, men mission completed iallafall! Nu har jag en klänning att ha på bröllopet i sommar!
När jag kom hem var det förstås fint väder, så jag fick med mig pappa ner till Uppsala Hundvänner för att filma lite träning. När vi kommit halvvägs kan ni säkert gissa vad som hände? Precis, jag fick min andra utomhus-dusch idag.... Men, träningen med Tuva gick strålande, så det väger upp vädergudarnas humör! Fastän vi nästan inte har tränat någonting alls i år har Tuva ändå gjort stora framsteg på agilityplanen, framför allt med slalomen! Jag blir så stolt över världens finaste (nästan så jag inte vill åka tillbaka till Linköping i höst, då hinner vi ju inte träna såhär bra!)! Snart har hon ett färdigt 12-pinnars slalom, nästan tävlingsbart enligt mig också! :)
Bitar från dagens träning:

4 kommentarer:

  1. Härligt att se att ni är på gång igen ! Får vi träffa er i sommar ?

    SvaraRadera
  2. Jag blir inte klok på det här med kommentarer men hälsningen kom från mamma Smulan & co....

    SvaraRadera
  3. Vilken show! Mycket imponerande!

    SvaraRadera
  4. hmm.. fröken Karin.. du vet att det är över en månad sen du uppdaterade något nu va? :P vad händer i ditt liv i sommar? :)
    kram Emelie

    SvaraRadera