fredag, juni 10, 2011

Tenta - check

Så, nu äntligen är både den skriftliga och muntliga tentan gjorda. Puuh. Över tre veckor med bara plugg plugg plugg är till ända. Någon bild på en glad, hoppandes tjej blir det då inte, jag är alldeles för sliten för att finnas på bild just nu!
Ikväll blir det antingen grillning hos Sara eller hemmakväll. Det lutar nog åt det senare då jag är så fruktansvärt trött just nu. Det här tenta-p har verkligen slitit på mig!
Något om tentorna då? Den skriftliga i onsdags känns rätt bra måste jag säga. Visserligen var den väldigt snedfördelad med 40 poäng tema neuro och bara 10 poäng tema immun (fast de är lika långa under terminen...), och dessutom en massa massa anatomi. Exakta namn på de viktigaste kranskärlen var väl inte något som jag kollat extra mycket om vi säger så, men på det stora hela är jag nöjd.
Dagens muntliga del bestod av tre stationer och i äkta Fångarna på Fortet-känsla fick man 10 min i varje rum och någon minut där emellan. Första rummet var anatomi, där var jag klar efter 3 min och det kändes bra så jag satt mest och småpratade med amanuensen sen. Andra rummet var histologi (d.v.s. titta på vävnader i mikroskop), jag fick hjärtmuskulatur och det gick väl också rätt hyggligt. Sista rummet var mikrobiologi, och det är inte något som jag varken tycker är speciellt kul eller är speciellt bra på. Så det blev inte full pott där, men jag får hoppas att allt annat jag gjort väger upp den biten.
Nu ska jag bara ta det lugnt, njuta av att ha tagit mig igenom och bara invänta resultaten några veckor... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar