söndag, maj 01, 2011

Valborg

Valborg igår, och för första gången i mitt liv firade jag inte detta i Valborgs egen huvudstad Uppsala. Nej, om jag nu är Linköpingsstudent tycker jag att jag åtminstone ett år borde stanna och uppleva traditionerna här. Och jag kan konstatera att den enda stora skillnaden egentligen är att det är så otroligt mycket mer folk och fylla i Uppsala än Linköping. Och så att alla icke-studenter engagerar sig på ett annat sätt i Uppsala.
Lite mer specifikt så började dagen i trädgårdsföreningen (motsvarande Uppsalas stadspark). Kl 9 bjöd MedSex på champagnefrukost för LÄK. Sedan hölls det tal av Torbjörn Lundin (kommer aldrig ihåg vad han är, men vi har haft föreläsningar med honom och han är någon sådan där klok och kunnig gammal man på universitetet...) och så sjöng vår egen valborgskör traditionsenliga vårsånger. Det nya MedSex avslöjades också. Flera av mina kompisar är med vilket såklart är superkul!


Kl 12 förflyttades vi oss till andra delar av trädgårdsföreningen (via en tur på stan för införskaffande av lunch). Framför scenen huserade alla HU-studenter som firade i Linköping. Ganska exakt som ekonomikumparken, fast väldigt mycket mindre folk och väldigt mycket mindre fylla (tack för det!). Vi åt lunch och njöt av sommarvärme och molnfri himmel fram till kl 15.
Sedan blev det en tur hem för min del. Lite fix o trix här hemma, bl.a. förberedelser av middag. Kl 18 åkte jag till Michaela, mötte upp lite mer folk och åkte sen till Stångån för att grilla med andra LÄK-studenter (ja, det är ganska programuppdelat här, tyvärr). Där blev det (utöver mat då) traditionsenligt bad i Stångån för nya och gamla sexmästare/sexmästarinnor ("ordförande" i MedSex). Huu, jag är glad att jag inte är en av dem!
Efter ett tag åkte vi vidare hem till Karoline och tinade upp oss lite (det var kallt även om man höll sig på avstånd från vattnet!). Sedan bar det av till Kårallen och kravallen Akuten. Kul med så mycket folk, men lite halvtaskig musik måste jag säga...
Halv tre på natten kom jag hem. Nöjd över mitt valborg 2011 i Linköping. Men, även om jag hade en kanondag och inte ångrar att jag stannade här så känns det som att något fattas (Louisa; kan det vara en av dina listor inför frukost på bryggan?! Mycket möjligt! :) ). Så vi får väl se vad som händer nästa år. To be continued, så att säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar