söndag, maj 15, 2011

Studentorkesterfestivalen

I sedan i torsdags har det varit SOF (studentorkesterfestivalen) här i Linköping. En hejdundrande festival för studenter som går vart annat år i Linköping och vart annat år i Uppsala (de riktiga studentstäderna!! ;) ). Jag har inte köpt någon biljett iår, men igår var iallfall Janne och jag ner på stan för att titta på kortegen. Några hade varit riktigt kreativa med sina "vagnar", och en hel del duktiga orkestrar passerade.
Se och njut, eller något :)







Idag åkte vi en sväng till världens mysigaste "café". Jag är egentligen ingen "fika-tjej", men det här stället var det i särklass mysigaste jag har varit på. För en hundralapp fick man äta så mycket man ville från kakbuffén, och för 50 kr till fick man även en kall lunchbuffé. Allt bakas av husmor, och alla (gissar att det är en enda stor familj som sköter detta).

Supermysigt, men tyvärr har jag ont i halsen (en begynnande förkylning mån tro, såhär lagom till tenta-p....!) så jag fick kanske inte den fulländade smakupplevelsen. Men upplevelsen i övrigt gjorde det helt klar värt ett återbesök! Jag skulle utan tvekan kunna cykla dit (från Linköping då, inte Uppsala...) bara för att få njuta av stämningen!! :)


Typisk östgötaslätt?!
Ena halvan av buffén...
Jag älskar utsikten, o den lilla muren gör pricken över i'et!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar