onsdag, april 13, 2011

Sjukling

Ja, för första gången sedan jag flyttade ner till Linköping har jag nu lyckats få in någon liten ond mikroorganism i kroppen. Inte lite typiskt när vi precis läser om virus och bakterier då...?! (och när vi läste om njuren sprang jag på toa varje timme. Jag undrar ju just vad hur många knasiga beteenden jag ska hinna avverka under dessa fem år...?).
I måndags kväll efter träning och middag drog det igång med ont i magen, illamående, trötthetskänsla och huvudvärk. Tänkte att jag nog var lite överarbetad, så det blev tidig sänggång. Igår vaknade jag och ville helst gå och lägga mig igen, gärna gå i ide någon månad eller två. Hade fruktansvärt ont i huvudet, massivt illamående och var så trött att jag trodde jag glömt sova den senaste veckan. Tog mig iallafall till skolan. Där fick jag en huvudvärkstablett av Emma, och eftersom jag tar tabletter så sällan blev jag ju nästan hög av den och for runt i skolan som ett jehu! Tyvärr varar sådana "mirakelpiller" inte för evigt, så på kvällen däckade jag i sängen halv tio.
Idag känns det bättre. Har "bara" ordentlig huvudvärk och är helt otroligt stel i nacken (kan knappt röra huvudet!). Någon snäll kursare droppade att hjärnhinneinflammation har dessa symtom. Tack för den! Men nejdå, jag tror inte jag har något. Bara någon av alla virus eller bakterier som vi läser om just nu som hoppat ur böckerna och bosatt sig på mig. Jag är väl mycket varmare och mysigare än en gammal bok?!
Hepp. Här ska inte klagas mer. Jag är nog snart frisk igen. Tills dess får ni njuta av världens i särklass finaste fyrbenta varelse (ledsen Karin, hon må påminna om både Smulan och Matilda, men det finns bara en Tuva, THE Tuva! ;) ), som jag lääängtar efter just nu (och får träffa om ungefär en vecka!!)




Tränar "hakan ner" för platsliggning. Ser ni hur fint hon lipar åt mig? Hmpf!
Haha, min lilla Dumbo! :)

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på allas vår älskling!!! Jag blir riktigt nostalgisk när när jag tittar på träningsbilden. Tänk vad många kvällar vi kämpat med Tuva tillsammans, härliga sommarkvällar och iskall mörka vinterkvällar. Inget väder stoppade oss!/Maggi

    SvaraRadera
  2. Smulan och Matilda hälsar att dom gärna visar henne hur man t.ex. gräver sfter sork. Världens bästa skönhetsknep för vita pälsar !

    SvaraRadera