fredag, april 17, 2009

Ketchupeffekten

Ketchupeffekten, ni vet först kommer inget, sen kommer inget och sen kommer allt. Den har det verkligen varit nu de senaste dagarna vad gäller festen på Skarholmen på studentkvällen. Det är tydligen det stället att vara på under kvällen. Om man litar på ryktena så verkar det vara viktigast för skrapanelever. Vi på Katte har väl mest diskuterat vad vi ska göra på kvällen, ingen hade något sådär som de verkligen ville på. Men så helt plötsligt visade det sig att biljetterna skulle släppas och alla blev som tokiga. Ketchupeffekt på hög nivå, alla ville ha en biljett. Alla lyckades tyvärr inte få det. Joanna köade i 2 ½ timme och köpte biljett till bl.a. mig så jag har min kväll säkrad. Pjuu. Jag slapp dessutom köeländet :-) Tack Joanna, you made my day!

Idag har jag fortsatt att fixa grejer till den 5 juni. Under nästan 3 timmar skannade mamma och jag varenda klädesaffär i Uppsala. Jag skojar inte, jag tror fasiken vi var inne i varje affär som kunde tänkas sälja en stundetklänning. Allt från H&M till Jaber, men det slutade med en från... Hehe, jag det tänker jag inte avslöja förrän den 5e. Men jag kan säga så mycket som att det inte blev vad jag hade tänkt från början men det blev himla fint ändå. Dessutom fixade vi finfina skor på 5 min.

Innan dess han jag gå en sväng på stan med Louisa och Kajsa. Det blev en tröja från Gina, linne från Monki och denna snygga baddräkt, som faktiskt var väldigt nödvändig att införskaffa till min kurs som börjar på måndag:

1 kommentar:

  1. Anytime! Bara kul att du kommer, det blir great :)

    SvaraRadera