onsdag, april 15, 2009

Jag vill leva ett skitigt liv

Såhär ett halvt sekel efteråt tänkte jag ta och berätta vad jag gjorde på mitt påsklov. Visserligen tror jag att alla som läser den här bloggen träffar mig på riktigt också, så då vet ni nog redan hur läget är. Men i alla fall, jag skriver så att ni inte ska glömma ;)
På torsdagsmorgonen åkte vi upp till landet. Inte till mormors ställe där vi alltid har firat påsk, nej i år tyckte mamma och pappa att påsken låg så sent så vi lika gärna kunde öppna vårt ställe och bo där. Sagt och gjort. När vi kom dit runt lunch/em (ja min familj är väl inte direkt kända för att vara supersnabba) var det bara att kavla upp ärmarna och börja städa. Tack vare pappas utmärkta tätning av diverse små springor och hål har vi inte haft en enda liten mus på besök under hela vintern, så det var mest damm och flugskit som skulle tas bort. Men det tog ändå hela torsdagen.
Under fredagen och lördagen fortsatte vi utomhus. Pappa och Johan körde med röjsågen, trimmern och motorsågen längs sjökanten för att vi ska få fin utsikt över sjön i sommar medan jag och mamma höll till i trädgården och krattade löv från en halva Sveiges björkar och aspar. Nu är det fint i alla fall. På lördagen gick tyvärr någon av maskinerna (den viktigaste. såklart) sönder så under påskmiddagen, med mormor, bestämde vi oss för att åka hem till Uppsala redan på söndagen.
Här hemma i Uppsala, under söndagen och måndagen, har vi hunnit rensa, kasta och städa ur hela vårat förråd. Jisses vad med skräp vi hade sparat. Vi passade också på att dammsuga, torka ur, tvätta och vaxa båda bilarna. Jesus christ, säger jag bara.

Behöver jag säga att jag är trött på att städa nu? Jag överväger starkt att leva ett smutsigt liv framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar