onsdag, februari 23, 2011

Anatomivärlden

Tänkte ge er en liten inblick i min lilla värld som jag går in i på kvällarna. Anatomivärlden. :) Idag har jag börjat ovanligt tidigt, normalt sätter jag mig inte förrän runt 21.30. Men ikväll tänkte jag att jag skulle testa om jag fattade lite mer/snabbare om jag inte samtidigt behövde sitta och kämpa för att hålla mig vaken. Hittills går det ju inte så bra (sitter ju här och bloggar istället....)

Såhär ser det ut när man läser om underarmens ben radius och ulna, och alla deras gropar, utskott och håligheter...!

Förövrigt har jag insett att jag nog ska hålla mig till mina fasta rutiner. Då går allt så mycket smidigare! T.ex. har jag skaffat mig en vana att bara laga mat på helgerna (på söndagen gör jag veckans matlådor o på lördagen lagar jag mat för att min andra halva inte vill äta matlåda ;) ). Men så idag tänkte jag av någon anledning att det skulle vara bra om jag lagade mat (hey, normalt folk gör ju sånt varje dag!). Hittade ett recept som jag tyckte verkade gott (självklart var det baserat på kikärtor!), insåg att jag hade det mesta hemma o åkte till affären för att komplettera lite. Snabb liten tur trodde jag, eftersom det inte finns några avstånd i Linköping. Tji fick jag! För det första; allt är långa avstånd när det är kallare än -10 grader! Sen hade inte första affären allting, så jag fick åka till nästa. Väl hemma hittade jag inte kokosmjölken som jag var bombsäker på att jag såg i skafferiet för någon dag sedan. Djup suck och en tur till tredje affären. Hem, laga maten och så var den inte så supergod... Eller så kanske det var för att jag inte hade så mycket aptit kvar...? Näe, tacka vet jag mina matlådor! Tidseffektiva är de också! :)

Nu ska jag återgå till ulna och radius. Får se om jag kan samla lite koncentration till dem. Fick inte sova mycket inatt (p.g.a. min dator som av någon konstig anledning satte på och stängde av sig själv ett antal gånger inatt....), så börjar redan känna av lite grus i ögonen. Men, jag slår inte ihop böckerna förrän alla processus o incisura o tuberculum m.m. har gåtts igenom! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar