måndag, oktober 06, 2008

Sovmorgon

Den här veckan är CE-klasserna i Spanien på deras "utbyte" (de har inget riktigt utbyte, jag skulle snarare kalla deras resa för semester på skoltid!). I vilket fall är det himla trevligt, för då ställs alla våra naturlektioner in, och eftersom mer än hälften av mina lektioner är just naturlektioner så har jag ett väldigt soft schema den här veckan.
Idag börjar jag kl 13.50! Hur skönt är inte det?! Imorse kändes det som att jag hade hur lång tid på mig som helst och hade tänkt göra massor med bra saker. Nu har tiden (som vanligt) gått väldigt fort, men några bra saker har jag ändå hunnit med. Jag har repeterat alla former, tempus och personer i de regelbundna franska verben. Och jag kunde faktiskt allihopa. Trevligt att ens pluggande inte var förgäves ;-) Jag har också nästan förberett hela min muntliga bokredovisning som jag ska ha på fredag, laddat upp filmen från lördagens MH (fast den vart för stor, så nu sitter jag och gör om alltihopa igen) och (big suprise) så har jag övningskört (specifik övning: starta i nedförs- och uppförsbackar, både m.h.a. handbroms och att vara snabb med fötterna). Det gick riktigt bra, så förhoppningsvis behöver jag inte få panik nästa gång jag tvingas stanna i en backe med bilar både framför och bakom mig! :-)
Nu ska jag fortsätta pilla med MH-filmen, och sen ska jag till skolan och ha min enda lektion (+ möte med min handledare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar