söndag, september 30, 2012

Status på lägenheten

Efter lite påtryckningar hemifrån lägger jag upp bilder från lägenheten. Detta är alltså så som det såg ut imorse utan att vi har städat o fixat som man bör göra innan man fotar för att lägga upp på internet. Men ni får ta det för hur det är! :)
 Nytt köksbord och stolar. Och delar av Jannes frukost :)
 Min favoritmöbel: en köksbyrå som mamma hade när hon var liten. Den är ommålad och har fått nya snygga knoppar.
 Närbild på knopparna, bara för att jag gillar dem så mycket :)
 Hallen, där nog allting är nytt. Pappa: jag vet att hatthyllan inte är rakt ovanför skohyllan, men det beror på att rullskidorna tar för mycket plats till vänster!! Hatthyllan sitter i alla fall i mitten!
 Lite praktisk förvaring. Men det ska upp en snygg spegel ovanför!
 Ny sänggavel med lite förvaring. Självklart har jag Tuva nära även när jag sover :)
Vi har bytt bokhyllan i björk till en Billy i ek, eftersom allt annat i rummen var i ek...

I övrigt tuggar livet på. Neurologi och hjärnan är det vi läser just nu. Jag är förkyld och tycker därför att ingenting är speciellt kul, men egentligen tycker jag neuro är väldigt intressant (men rätt svårt!). I veckan ska jag dessutom göra mitt första pass som amanuens i klinisk kemi, d.v.s. jag ska undervisa yngrekursare (denna gång i hur man tar och analyserar urinstickor), hoppas verkligen att nästäppan och snuvan har lagt sig tills dess!

1 kommentar:

  1. Äntligen får vi se hur ni har det nuförtiden. Vilket lyft! Ni har fått det jättefint och det är ju extra roligt att min gamla byrå fortfarande hänger med. Tänk vad man med små detaljer kan få till det. Jag tänker på de ursnygga knopparna på byrån.
    //Maggi

    SvaraRadera