söndag, juni 10, 2012

Sommarlov i Kroatien

Hej hallå
För er som inte hängde med i svängarna så kan jag meddela att det inte bara är så att jag har varit supertråkig och ratat bloggen de senaste veckorna. Det finns nämligen en liten detalj att ibland ta hänsyn till när man pluggar. Det kallas tenta, och framförallt tenta-p. Läkarprogrammet i Linköping har sina fördelar (och de överväger!), men så finns det några lite jobbigare delar av utbildningen. T.ex. har vi terminstentor (vilket jag förstått att de inte har på alla andra lärosäten) vilket innebär veckor av tenta-p och plugg i stort sett dygnet runt = inte mycket till liv och tid för annat.
Men men, tentan skrevs i fredags. Jag säger varken bu eller bä, tycker att jag missade mer än nödvändigt i början (nervositet som gör att man inte läser frågorna rätt är inte okej!!!). Bara att hoppas att jag skrapade ihop tillräckligt med poäng på övriga tentan.
Och nu till något roligare. Igår tog Janne och jag vårt lilla pick och pack och drog iväg till Kroatien. Till ön Hvar närmare bestämt. Det blev en lång resdag! vi åkte från Linköping på morgonen, via Uppsala för att lämna av allt jag tagit med över sommaren och vidare till Arlanda. Två omgångar buss och en timmes färja här i Kroatien landade vi till slut (kl 01 inatt) på hotellet. Lagom trötta men glada.
Idag har vi tyvärr lite halvdåligt väder. Varmt, men mulet och lite regnskurar till och från. Som tur är verkar det vara den enda dagen med lite sämre väder. Vi har därför passat på att gå ner till Hvar stads, gå längs strandpromenaden, handla bigarråer och jordgubbar på en frukt- och grönsaksmarknad och ligga vid poolen. Vi trotsade vädret och badade faktiskt i poolen också. Så så illa är det faktiskt inte :) Och just det, vi har sovit en del också. Den obligatoriskt post-tenta-tröttheten slog till med dunder och brak i vanlig ordning. Men ge mig ett gäng med sömntimmar på kontot (gärna i en solstol så jag kanske kan få bort den här blåvita tenta-plugg-färgen jag har nu...!) så är jag snart fit for fight.
Hotellet heter Amfora Hvar grand beach resort, ett stort hotell med havsutsikt och massor med aktiviteter. När jag vilat upp mig lite mer får vi ta oss iväg på något skoj!!
Har tyvärr glömt kamerasladden hemma, så det blir lite snålt med bilder tills vi kommer hem om en vecka.
Men såhär ser hotellet ut i alla fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar