lördag, februari 14, 2009

Alla hjärtans dag

Idag är det alla hjärtans dag, vilket jag har firat genom att göra gott för mitt eget hjärta.

Dels genom två pass längdskidåkning, och dels genom att shoppa trevliga (och behövliga!) saker. Längdskidåkningen går bättre och bättre måste jag säga! Första passet var efter frukosten. Underbart fint i Hågadalen med strålande sol, några få minusgrader, en superglad hund och inte en kotte i syn! Tyvärr hade jag ruskigt bakhalt, så det blev ett fint armpass då jag stakade mig fram och tillbaka i Hågadalen. Det andra passet blev efter lunch/mellis/mitt-på-dagen-måltid. Innan jag gav mig ut för att teståka det jag hade shoppat vallade jag på lite extra fästvalla, och hej vad det gick då! Riktigt kul åkning, så kul att jag tog knappt en mil extra innan jag och Tuva begav oss hemåt.
Shoppingen också ja. Inte helt otippat var det då träningsrelaterade saker jag införskaffade. Det är liksom sådana saker jag är i störst behov av. På Team Sportia blev det ett par nya längdåkningsstavar (mina gamla var dels lite korta, vilket betyder att jag har vuxit, halleluja, och dessutom tappade jag flugan när jag åkte med Mats i torsdags). Jag är inte helt nöjd med dem, men det kan bero på hur mamma satte fast banden, måste kolla upp det ikväll. Det blev också ett par längåkningshandskar som funkade finfint, och på Stadium blev det (ännu) en sportBH. Min favvomodell i vitt denna gång. BHn var verkligen behövlig, har bara en som jag gillar just nu och den hinner inte torka mellan passen varje gång. Så det var ett bra inköp. Jag kollade lite på nya aerobicskor, men väntar tills vårens nyheter kommer in då jag inte hittade några som var superbra.

Dags att dra vidare. Det luktar gott från köket så jag antar att det är middag på gång. Bra, because I'm starving!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar